Şubat 28, 2011

Tanrı seni terketmedi.....


Sus sessiz ol çocuk, şarkı henüz bitmedi
Bir masal biter, sessizlik başlar
Kalbine hakim ol çocuk, umut daha tükenmedi
Yürü yolları çocuk, yollar henüz bitmedi
İnan, sakin ol çocuk, TANRI seni terketmedi
Kalbini okşar uyutursun uyutursun
Gözlerin dolar avuçların terler
Bir yalan söyler avutursun avunursun
Yerle bir olmuş bu yıkık dökük şehre
Bir şarkı söyler susturursun susturursun
Gökyüzünde batarken güneş yeryüzünde sessizliğin
Ateşe aşık yanarken sen
Bir masalda ölürken kahraman
Bir şehir düşerken içinde İzlerken gözyaşlarınla
Bir yalan devrilirken önünde
Maskesi düşerken mucizelerin
Korkmadan koşarak katilin üstüne
Düştüğün o çukurun dibinde silkinerek tozdan topraktan
Sanki hiç olmamış gibi,
........UNUTURSUN.......

Şubat 23, 2011

Günün sözü;



Düşünsenize Edison olmasaydı, mum ışığında televizyon seyrediyor olacaktık.Al Boliska

Şubat 22, 2011

kulaklara küpe...

Son 3 ay da 6 kilo vermişim şaka gibi... Sen onca diyet yap, zayıflama ürünü kullan, sabahın körlerinde yürüyüşler yap 1 gr. vereme, 3 ayda  hiçbişey yapmadan 6 kilo ver.. Demek ki psikolojik psikolojik..
Zayıflama ürünlerine döktüğüm parayı bir ben bilirim birde Allah...İnternette nerde bir reklam görsem tıklayıp, hemen dadanırdım. kargo gelene kadar gözüm patlardı. En üst seviyede motivasyon ve kararlılıkla kullanmaya başlar, 3-4 gün geçmeden  motivasyonum yavaş yavaş düşer ve en sonunda tuu yine kazıklandım die kendime yağdırırdım.(hey gidi günler :) 
İlk önce lida adında bi zayıflama hapıyla başladım (hani şu Sağlık Bakanlığının toplattığı) kuyruğu titrediyodum nerdeyse, öte tarafa doğru. Bir çarpıntı, bir tansiyon atakları abaaw neydi öyle..
Sonra epey ara verdim, derken kırmızı biber hapı çıkmış die duydum, hiçbirr zararı yokmuş, 1 ayda şu kadar kilo verme garantiymiş vs.vs...iyi hadi bi deneyelim, ver sipariş, 2 gün sonra kapında..hayır anlamadığım herkese kilo verdiren hap beni iyice besiye çekti.Çin malımıydıı ,Kore mii, nedenini de bilemedim, iştah açıcı niyetine, supradyn niyetine geçti bende.  Başladığım kiloma 3 kilo ilaveyle de kür bitti..:)
.....derken gel zaman git zaman Burcu'yla Fatoş muazzam, manyakötesi bi ürün tavsiye ettiler...
' diet max' !!! aslında hakkını yiyemem bu zayıflama bandı, birde diyeti var birebir uyulması gereken uydum, canımı dişime taktım, 5 kilo verdim. bantlar bitti, 1 ayda verdiğim 5 kiloyu mucizevi bi şekilde 1 haftada geri aldım:)
Sonra bi umutsuzluğa düştüm dedim ki sen kilo  milo veremezsin ...Ben bu ümitsizlik deryasında savrulmuş giderkene, yine internet imdadıma yetişti. Sen üzülme, zayıflayamıyosan, zayıf gösteren algıyı yanıltan ürünlerimiz var, hemde anasının nikahı paraya..
 (bi ürün ne kadar pahalıysa okadar etkilidir ) felsefesinden yola çıkarak
 " nnolacak maksat kendini iyi hissetmek değil mi?, ben insan değil miyim? " şeklindeki haklı gerekçelerle onu da istedim . 'extra gell' Seda Sayan bunu kullanıyomuş muş..:P.. jel bu, sürüyosun 1-2 beden sıkılaştırıo , 6 saatte bir yenilemen gerekiyo, aldıktan sonra anladım ki ,hiiiç bana göre değil, 1-2 kullandım sonra ablama hediye ettim, o naaptı bilmem hiç sormadım arkasını...tabi bu zaten kalıcı bi çözüm değildi...
........sonra yine sahneye Fatoş çıktı........... dedi ki  "bele bele, bi küpe varmış, tek alırsan şu kadarmış, çift alırsan böyle hesaplıymış,"  iyi bakalım ,dedik verdik siparişi.. ben bekliyorumki böyle küçük estetik bişi kulağımda durur, iştahımı tıkar, zayıflarım, bin hevesle bekledik, gelse ki ne görüyüm ahanda böyle 2 cm. çapında yüzük gibi kocaman bi küpe, afrikalı tamtamlar gibi taktık kulağımıza.. Saçını ört başını ört her şekilde gözden kaçacak , saklanacak bi cins deil, onuda geçtim böyle bir sıkıyor kıkırdağını ağrıdan duramassın 2 gün süren 1-2 saatlik seansların ardından bir fırlatıp attıysam  gerisini hatırlamıyorum nerede..?
Bir süre mola daha, yine ümitsiz, depresif ben...yine günlerden böyle bir gün facebookta farmvillemi ekerkene, ekranın sağ yanında bir reklam gözüme ilişti
Dr. Ender Saraç'la 7 günde zayıflayın.. formula 7!!! yok , akıllandım kanmam artık, bi kaç gün düşünmeye karar vermeye çalışırken kendimi siparişi vermiş telefonu "nezaman geçer elime? ,pikiiii, iyi günleeer "diye kapatırken buldum...:)
 (Ama doktor bu , güven verdi ünvanı..) ama valla billa o son oldu.. İçinde 30 hap vardı 15 haptan sonra bende 2 gr. oynama görülmeyince onu da terkettim, kutusu hala çekmecemde açıp kapadıkça yuvarlanır..sonra bidaha zayıflama ürünümü töbe dedim ..(Bu arada aktarlara dadandığım zamanlarda aldığım otları, çöpleri dile bile getirme ihtiyacı hissetmiyorum).
Bak 3 ay ne diiyet yaptım ne bişi kullandım 6 kilo vermişim şaka gibi ...geçenlerde aramışlar beni burcu çıkmış tele, sağlıklı yaşam merkezinden arıyoruz diye beni istemişler...Hiiç muhattap bile olmadım...yoook artık karnım tok yalanlara.. yiter dolandırıldığım..yiter..! Ben paşalar gibi yüksek irademle fazla kilolarımı takır takır verdim, veririm de o kadar,!!!!
(dipnot: aklıma takılan bitek bişey var, bi altın çilek zayıflama hapı çıkmış son dönemde kulllanan duyan varsa bi mesaj atsın ..:) sadece meraktan..:P:)



Şubat 21, 2011

..az topluma faydamız olsun..

Ekinezya (Koni Çiçeği)
Soğuk algınlığı, grip, enfeksiyon, zayıf bağışıklık sistemi ve kanserden korunma gibi durumlarda dünyanın en önemli şifalı bitkilerinden olup; kuru toprak ve ovalar ile seyrek ormanlık arazilerde doğal olarak yetişen çok yıllık bir bitkidir.
adaçayıMide va bağırsak gazlarını giderir. Mide bulantısını keser. Hazım sisteminin düzenli çalışmasını sağlar. Boğaz, bademcik ve dişeti iltihaplarını giderir. Göğsü yumuşatır. Astımdaki sıkıntıları geçirir. İdrar ve ter söktürür. Banyo suyuna katılıp yıkanılırsa; zindelik verir. Günde, 3 kahve fincanından fazla içilmemelidir.
böğürtlen
Dikenli ve çalı görünümünde bir bitki. Ekilmemis yerlerde, çit, yol ve hendek kenarlarında çok bulunur.Meyva birçok meyvanın oluşturduğu bileşik küre biçimindedir. Kullanılan kısımları yaprakları ve çiçek tomurcuklarıdır. Yapraklar çiçek açmadan toplanır, gölgede kurutulur. Yapraklarda tanen ve organik asitler ihtiva eder. Hafif kabız edici özelliği olmakla beraber; diş etleri, bademcik ve boğaz iltihaplarinda, ishal ve basurda kullanılmaktadır.
dağçayı
Sideritis Uyarıcı, gaz söktürücü, iştah açıcı ve mide ağrılarını kesici özelliklere sahiptirler.
ıhlamur
Ihlamur çiçeği yatıştırıcı, idrar verici, göğüs yumuşatıcı ve balgam söktürücü olarak çay halinde kullanılır.Ihlamur çiçeği banyosunun da yatıştırıcı bir özelliği vardır. Balla karıştırılıp içilirse mide ülserine faydalıdır. Kan dolaşımını düzenler.
kuşburnu
Çok yoğun vitamin zenginliği nedeniyle gözlerin dostudur. Vücuda dirilik sağlar. 100 gram kuşburnunda bir sandık portakala eşdeğer C vitamini vardır. İyi bir raşitizm ilacı, etkin bir kan temizleyicisidir. Güçlü bir kurt düşürücü ve bağırsak yumuşatıcısıdır. Mide kramplarına ve sindirim sistemi zorluklarına karşı faydalıdır. Romatizma ağrılarını gideriyor.



melissa
Yapraklar yatıştırıcı, midevi, gaz söktürücü, terletici ve antiseptik etkilere sahiptir. Huzursuzluk ve sıkıntıları giderir. Hafıza zayıflığına faydalıdır. Baş dönmesi ve kulak çınlaması gibi şikayetleri keser. Hazımsızlık, baş ağrısı ve migrende de faydalıdır. Daha çok çay halinde kullanılır.
nane
Yapraklari çay halinde yatıştırıcı, midevi, gaz söktürücü, bulantıyı giderici olarak kullanılır. Bunun yanında çeşitli ilaçların terkibinde kullanıldığı gibi, yaprakları çiğ veya kurutulmuş olarak yemeklere konur. Nane esansı, çok miktarda zehir etkili olmasına karşılık az miktarı mide ağrılarına ve bulantılara karşı kullanılabilir. Nane uçucu yağı da oldukça fazla
kullanılan bir yağdır.
papatya
Çiçek durumu başları, çiçek açmadan önce toplanarak gölgede kurutulur.Çay halinde sabahları aç karnına bir bardak içilebilir. İdrar çoğaltıcı, iştah açıcı, yatıştırıcı ve gaz söktürücü etkilere sahiptir.
rezene
Foeniculi Midevi, gaz söktürücü ve süt artırıcıdır.
salep
Öksürük ve bronşite faydalıdır. Regl düzenleyicidir. Zihni çalıştırma gücünü arttırır.
sinameke
Memleketimizde çok kullanılan müshil ilacıdır. Kolit ve spastik kabızlıkta kullanılmaz
kantaron
Dahilen kantaron içerdiği hiperisin maddesinden dolayı orta şiddetteki depresyona karşı faydalıdır. Özellikle menopozda görülen bitkinlik, endişe ve sıkıntıları giderici olarak kullanılır. Bitki taşıdığı bioflavonitler ve hiperforinden dolayı yatıştırıcı, sakinleştirici özelliğe sahiptir.
karabaş
Ağrı kesici, yatıştırıcı, balgam söktürücüdür. Dahilen idrar yollarında, haricen basit yaralarda mikrop öldürücü etkisi olduğu bilinmektedir. Bilhassa sinirsel baş ağrısı, uykusuzluk ve yüksek tansiyon gibi şikayetlerde de etkilidir.
Bakterilere karşı etkisi bilimsel çalışmalarla gösterilmiştir. Balgam söktürücüdür, kuru ve balgamlı öksürüklerde rahatlatıcı etkisi vardır.
ısırgan
İdrar arttırıcı özelliğe sahiptir. Organizmanın yıkım ürünlerine temizleyici metabolizmayı uyarıcı ve kuvvet verici, idrar yolları iltihabında ödem çözücü özelliğe sahiptir. Toksin atıcı, bakterilere karşı koruyucu etkisi vardır. Kalbe faydalıdır.
portakal -elma
Sindirim sistemine olumlu etkileri vardır. Soğuk algınlığı, öksürük, ses kısıklığına karşı kullanılır. Yatıştırıcıdır. Uyku verir, içindeki C vitamini ve pektin oldukça faydalıdır. Kolesterolü düşürür, idrar  yollarındaki sorunları giderir. Vücudun su dengesini korur. Yüksek derecede potasyum içerir. Cildin kurumasını sağlar. Kırışıklıkların meydana gelmesini önler. Kasları kuvvetlendirir. Damar sertliğini önler. Hazmı kolaylaştırır. Kalp krizi önlemede faydalıdır. Bulantı ve kusmayı gidermede etkilidir.

Şubat 18, 2011

üzülme, dert etme can...

Üzülme! Dert etme can!
Görebiliyorsan,
Dokunabiliyorsan,
Nefes alabiliyorsan,
Yürüyebiliyorsan,
Ne mutlu sana!
Elinde olmayanları söyleme bana
Elinde olanlardan bahset can!…
Üzülme!
Geceler hep kimsesiz mi geçecek?
Gidenler dönmeyecek mi?
Yitirdiğini her ne ise
Bir bakarsın yağmurlu bir gecede
Veya bir bahar sabahında karşına çıkmış
Bil ki Güzellikler de var bu hayatta
Gel git’lerin olmadığı bir hayat düşünebilir misin?
“Hüzün olgunlaştırır”
“Kaybetmek sabrı öğretir”
Şimdilerde bol bol dua ek
Hasat yakındır can!
Kaderini sev!
Varsa kederini de sev!
Üzülme hastalıklarına
Gör, hangi günahlarına kefaret olacak
Terk edildin diye de üzülme
Demek ki sevebilecek bir yüreğin var
Geçmişi unut, hiç yaşanmamış gibi davran
Buluttan nem kapma!
Döküver kirpiklerinden sonbaharı
Bir gün ama bir gün mutlu tebessümlerle kol kola gireceksin
Koklayacaksın yağmur sonrası toprakları
Yükleyeceksin ruhunu kelebek kanadına
Uçacaksın semalara sevdiklerinle can!
Kim demiş ebemkuşağı yedi renk?
Bakmakla görmek arasındaki farkı çözdüğünde
Anlayacaksın ne demek istediğimi can!
Sana tanınan süre üzülmeye değecek kadar uzun değil
Herkes gibi sende sonsuzluğa gün gelip kanat çırpacaksın
Hayatın telaşından insan pek farkında olmuyor ama
Kum saati alta doğru hızla akıp gidiyor
Henüz aşılmamış çok yolların var
Hiç mi güzellik yaşamadın?
Ufacık bir hatırımda mı yok yanında?
Hayatın ellerini bırakma! Küsme!
Hadi mavilerini giyin çık dışarı!
Denizle cilveleşen martılar gibi hayata kur yap!
Yitirdiğin güneş için sevda türküleri söylemeye devam et!
Ölümlüde olsa hayat, ölümsüz bakışlarla bak!
Kaçmakla kurtulamazsın ki;
Yalnızlıktan, hüzünlerden, hayattan
Ayakta kalman gerek, yaşaman gereken can!
Hayat senide içinde görmek istiyor
Hadi yaklaş!
Unutma ki
“Yapmadıklarının kazası yok!”
Ve yine unutma ki
“Aydınlık geceye hiçbir zaman yenik düşmedi” can!

Mevlana

Başlık belirtilmemiş... ; )

Zaman geçiyor,takvimler hızla ilerliyor,
Çocuklar büyüyor,Acılar da, tatlılar da geride kaliyor,ağlamalar,gülmeler,kahkahalar,
kırgınlıklar,kızgınlıklar...
Şimdi yazıyorum bak bunları, Burcucum yanımda,
bu anda akıp geçiyor...Uzak gibi görünen yakın bi zamanda yazdıklarımı okuduğumda çok yakın gibi gelen bu zamanı anımsadığımda,o dünyanın bi ucunda olacak,iki adımlık mesafemiz var bak şimdi...:(Kalksam sarılsam şimdi özleyeceğim günlerin yerine, ne zamana kadar onunda sonu yok yapışıp kalamazsın ki eninde sonunda yine ayrılacan...:/
Bütün sevdiklerimizle eninde sonunda ayrılacağız,dipdibe olsak bile ölüm  yok mu?
Annemin bi sözü var, "Allah ahiret ayrılığı vermesin..."(amin)
Ölüm olmasa da sevdiklerim dünyanın bi ucunda olsa derim bazen, öyle de olmaz işte.İnsan bu, hep yakın olmak istiyo... Yakınkende tepişmemek lazım tabi, sonra ayrılınca kendine kızmamak için..'sağol' deriz ya teşekkür yerine, en güzel dilek işte, farkına bile varmadığımız...
Hatırlıyorum daha dün gibi kukalı saklambaç oynarken konserve kutusunun
gözümün altına saplandığı günü (kan revan içinde , çok canım yandı tevekkeli...)
Babamın ölüm haberini aldığım anı,
Ablamın ölüm haberini aldığım anı,
(konserve kutusu canımı yaktımı demiştim???haha ,geri aldım)İçimi acıtan hiçbirşeyi unutmuyorum, hani oturuyo ya öyle insanın içine ondan mıdır?
Mutlu eden olayları ise  çok net hatırlıyamıyorum, insan sevinince uçuş uçuş oluyo ondan mı havada kalıyo bilmem...
Aslında hafızada dün gibi kalanlar can yakan anlar sonucu  çıkan bu 'öylesine yazış' ın teması da  ortaya  çıkmışken, sözlerime bir atasözüyle son vermek isterim; sevelim sevilelim, dünya kimseye kalmaz...(çin atasözü)

demedim mi...

Oraya gitme demedim mi sana,
seni yalnız ben tanırım demedim mi?
Demedim mi bu yokluk yurdunda hayat çeşmesi ben'im?
Bir gün kızsan bana,
alsan başını,
yüz bin yıllık yere gitsen,
dönüp kavuşacağın yer ben'im demedim mi?
Demedim mi şu görünene razı olma,
demedim mi sana yaraşır otağı kuran ben'im asıl,
onu süsleyen, bezeyen ben'im demedim mi?
Ben bir denizim demedim mi sana?
Sen bir balıksın demedim mi?
Demedim mi o kuru yerlere gitme sakın,
senin duru denizin ben'im demedim mi?
Kuşlar gibi tuzağa gitme demedim mi?
Demedim mi senin uçmanı sağlayan ben'im,
senin kolun kanadın ben'im demedim mi?
Demedim mi yolunu vururlar senin,
demedim mi soğuturlar seni.
Oysa senin ateşin ben'im,
sıcaklığın ben'im demedim mi?
Türlü şeyler derler sana demedim mi?
Kötü huylar edinirsin demedim mi?
Ölmezlik kaynağını kaybedersin demedim mi?
Yani beni kaybedersin demedim mi?
Söyle,
bunları sana
hep,
demedim mi?
 Mevlana

Bu Blogda Ara